Budżetowy ACCENT Peak 29 er
Część III – Wrażenia z Jazdy
Składanie dwudziestki dziewiątki sprawiało mi wielką radochę, nie mogłem się doczekać kiedy na niego wsiądę. Studziłem oczekiwania ale z drugiej strony bardzo liczyłem na coś więcej niż mój obecny Kross R8 27,5. Po wstępnych ustawieniach pierwsza jazda po osiedlowym parkingu, paręset metrów i rogal na gębie. Geometria pasuje, w rozmiar wstrzeliłem się idealnie, a mostek jest w sam raz. Szybkie ustawienie sagu (wstępne ugięcie amortyzatora w komorze powietrznej), powrotu tłumienia i kompensacji, parę ruchów baryłką przerzutki i w teren.
Na nierównościach okazał się stabilny i przewidywalny. Inicjowanie i wychodzenie z zakrętów odbywało się bezproblemowo. Opony trzymają i pozwalają na szybsze pokonywanie zawijasów, toczą się niezwykle lekko, pomimo swojej długości nie wynosi i szybko się prostuje. Same opony uważam za wyjątkowe i stosunek właściwości technicznych do ich ceny jest idealny.
Accent przyśpiesza zadowalająco, nie jest to może zając na zagonach, ale też nie jest ospały. Przy zachowaniu odpowiedniego rytmu podjeżdża dziarsko. Mostek z mocno ujemnym kontem (- 17 stopni) umożliwia dociskanie przedniego koła. Koło nie myszkuje i nie mam wrażenia niedopompowanej opony, utrzymuje się stały kontakt z podłożem. Amortyzator pracuje bardzo poprawnie, może nie wybiera liści z drogi ale dobrze ustawiony działa na 4+.
Na zjazdach trochę pewniej trzeba trzymać kierownicę. Szerokość 72 cm stabilizuje rower a przy odpowiedniej technice, odblokowanym amortyzatorze i balansie ciała (dupsko do tyłu) jazda w dół nie sprawia żadnego problemu. Napęd w moim przypadku 1 na 10 działa idealnie. Operowanie jedną manetką to oszczędność czasu i zachowanie dynamiki. Tylna przerzutka ze sprzęgłem działa szybko i bardzo precyzyjnie nawet pod dużym obciążeniem. Za jednym wyciśnięciem manetki indeksacja przeskakuje płynnie o trzy koronki do góry. Jedyną rzeczą którą zmienił bym na tym etapie to przedni blat z 34 zębów na 32, różnica może mała, ale znacząca na podjazdach. Okazało się że jest nieco twardo.
I tak miłym ACCENTEM zbliżamy się do podsumowania.
Czy to się opłaca?
Odpowiadam i tak i nie. Jeśli ktoś chce złożyć budżetowy rower a takie było założenie to na pewno tak. Kupując gotowca zapłacimy drożej i pozbawimy się już na wstępie możliwości własnych preferencji. Zastosowane komponenty w zupełności wystarczą i spełnią wymagania ciężkiego treningu a i bez najmniejszego wstydu można z nim stanąć w I sektorze maratonu rowerowego.
Od początku wiedziałem czego chcę, układanie konfiguracji i sam montaż to dla mnie wielka przyjemność. Części można zdobyć w dobrej cenie np. oferta pod tytułem ,,zdjęte z nowego roweru, sprzedaję jako używane” pozwala ustrzelić niezłe okazje. Ukierunkowany byłem na maksymalną funkcjonalność i wszechstronność. Rower ten nie rzuca się z zębami na patrzącego, nie posiada wodotrysków, ale ma wszystko co potrzeba i nie kosztuje nie wiadomo ile. Uważam że, ma potencjał i odpowiednio wykorzystany da mi wiele radości w myśl ,,każdy rodzic kocha swoje dzieci” i wiele wybacza bo to moje dziecko.
Na dalekim horyzoncie widać gravel bike a la przełajówka albo inaczej przełajówka a la gravel bike, ale to już inna historia.
[divider_line]Załączam pełną specyfikację:
Rama ACCENT PEAK aluminium 6061 T6 29” rozmiar M Widelec ROCK SHOX RECON AIR SOLO 100 sztywna oś 15mm taper Stery NECO 383 półzintegrowane taper Korba SLX 34T 172,5 mm Przerzutka tylna ZEE FR 10s shadow plus (krótki wózek) Manetka ZEE 10s Łańcuch SHIMANO HG95 kierunkowy na spince Kaseta SHIMANO XT 10s 11-36 Piasty NOVATEC NT-DO 42 Hamulec przód AVID DB3 średnica tarczy 160 mm Hamulec tył AVID DB3 średnica tarczy 160 mm Obręcze DT SWISS 533d 22 mm 29 /32h Szprychy SAPIM RACE cieniowane + mosiężne nyple Opony MICHELIN WILD GRIP 29 (balon 2,1 z miękką stopką) Kierownica B,TWIN gięta 6061 szer. 720 mm Gripy ACCENT SILICON 130 mm Wspornik kierownicy ACCENT SEVENTIN 90 mm -17 Wspornik siodełka ACCENT CARBON 31.6 x 350mm Siodełko SAN MARCO CONCOR Linki, pancerze JAGWIRE (końcówki z noskiem)
Pedała SHIMANO SPD 520
Obiemka ACCENT
Waga 11,6 z pedałami
Dziękuję Jackowi Żółtowskiemu i Wojtkowi Woźniakowi za poświęcony czas
Autor zdjęć Wojciech Woźniak
Leszek Bukowski PTT DELTA
Comments 2
Cześć, fajnie złożony sprzęt! Też składam własnie Peaka. Jaki masz wzrost?
Dziękuję, mój wzrost to 176. Po roku użytkowania rower spisuje się wyśmienicie. Jedyne co bym zmienił to ilość zębów w przednim blacie z 34 na 32. Jest nieco przy twardo na ostrych podjazdach.
Pozdrawiam Leszek